Kako pokrenuti prvu Facebook reklamnu kampanju
Ovaj korak-po-korak vodič napravljen je da vam pomogne sa svime što treba da znate o oglašavanju na Facebook-u, kako biste uspešno postavili svoju prvu kampanju oglasa na Facebooku i postigli dobre rezultate. Baš kao i alat Business Manager, Facebook je kreirao dva alata za upravljanje oglasima koje možete besplatno koristiti, kako biste postavili, upravljali i uređivali kampanje oglasa: Facebook Ads Manager i Power Editor.
Pre nego što krenemo, pogledajmo strukturu Facebook kampanje:
Kampanja je strukturirana u tri nivoa:
- Kampanja
- Skup oglasa (grupa oglasa)
- Oglasi
Kampanja ima jedan cilj i može da sadrži više grupa oglasa. Dakle, ako želite da privučete promet na svoju web stranicu ili dobiti “lajkove” na svojoj stranici, trebaće vam dve kampanje, jer su to dva različita cilja.
Skupovi oglasa mogu da sadrže više oglasa. Imaju sopstveno ciljanje, proračune, rasporede, ponude i mesta prikazivanja.
Oglasi mogu da imaju različite stranice na kojima korisnici završavaju (landing page), koristiti različite slike i različite oglase.
Korak 1: Odaberite cilj za svoju kampanju
Možete odabrati jedan od sledećih ciljeva kampanje:
- Podizanje svesti o brandu (Brand awareness)
- Lokalna svest (Local awareness)
- Doseg
- Promet
- Angažman
- Sve instalacije
- Pregledi video zapisa
- Generisanje potencijalnih kupaca
- Konverzije
- Prodaja putem kataloga proizvoda
- Posete prodavnici
Odabir cilja je ključni korak, jer određuje postavke vaše kampanje i dostupne opcije, kao što su različite strategije licitiranja ili različiti formati oglasa.
Korak 2: Definišite svoju Facebook publiku
Kada ste odabrali cilj kampanje, sledeći korak je postavljanje ciljane publike. Ciljanje može biti veoma precizno, pomažući vam da dosegnete ljude koji su veoma angažovani i vrlo verovatno će se angažovati sa vašim brendom ili kupiti vaše proizvode. Postoje neke stvari koje treba da znate prilikom postavljanja svoje publike:
Lokacija i demografija
Ovo je jasno: Dodajte lokacije na kojima se nalaze vaši kupci. Možete ciljati po radijusu od određene lokacije (korisno za lokalne poslove) i isključiti lokacije u kojima ne želite da se prikazuju vaši oglasi. Demografski podaci korisnika poput pola, starosti, bračnog statusa, obrazovanja, zanimanja i više, još je jedna funkcija koja će vam pomoći da precizirate svoju ciljanu publiku i dosegnete pravu osobu. Ovo je neophodno ako je vaša ciljna grupa specifična po polu ili starosti.
Interesovanja i Ponašanje
Opcije ciljanja na interesovanja i ponašanje vam pomažu da dodatno suzite svoju ciljanu publiku. Postoji na stotine različitih interesovanja i ponašanja koje možete odabrati, i što je najbolje – možete ih kombinovati jedan na drugi!
Slične (Lookalike) publike
Ova funkcija vam pomaže da ciljate publiku ili ljude koji su slični vašoj postojećoj publici. Možete odabrati neke od svojih najvrednijih publika i ciljati njihovu sličnu publiku.
Korak 3: Postavite kreativne oglase
Vaši oglasi, kako dizajn/slika tako i tekst, igraju ključnu ulogu u uspehu vaših kampanja. Zavisno od slike, videa ili teksta koji koristite, to će uticati na razliku u vašim CPC-ovima (cena po kliku) ili CPA-u (cena po akviziciji). Dakle, pobrinite se da dizajn i tekst oglasa odgovaraju vašoj publici.
Evo nekoliko saveta prilikom kreiranja vaših oglasa:
- Nemojte koristiti mutne slike, niske rezolucije ili loše stock fotografije.
- Nemojte pisati reklamne tekstove koji su predugi. Uverite se da je vaš reklamni tekst direktan i jasan, držite se bitnih informacija kako biste osigurali angažovanje publike dok skroluju po vašem feed-u.
- Kada birate sliku i pišete tekst, razmislite o svojim kupcima.
- Postavite svoju glavnu vrednosnu ponudu na slici, tako da je vaša publika čita dok gleda sliku.
- Koristite slike koje su 1200 x 682 piksela, osiguravajući da se pravilno prikazuju na svim uređajima/ekranima.
Mesta za postavljanje oglasa
Postoje 4 opcije za postavljanje oglasa:
- Mobilni News Feed
- Desktop News Feed
- Desna kolona
Koji format je najbolji, zavisi od vaše kampanje. Najbolje je testirati većinu formata i videti koji najbolje funkcioniše za vas. Iako većina oglašivača bira Desktop News Feed, oglasi u desnoj koloni su značajno jeftiniji. Ako ciljate ljude na mobilnim uređajima i kreirate oglase za mobilni News Feed ili Instagram, pobrinite se da nikoga ne šaljete na veb lokaciju koja nije prilagođena za mobilne uređaje.
Korak 4: Definišite svoju strategiju licitiranja
Kao i kod oglašavanja na pretraživačima, licitiranje za oglase na Facebooku funkcioniše na osnovu aukcije. Takmičite se sa stotinama oglašivača i pobedite ili izgubite na osnovu kombinacije najviše ponude, vaše ocene relevantnosti i “procenjenog indeksa akcije”.
“Procenjeni indeks akcije” u osnovi predstavlja verovatnoću da osoba preduzme neku akciju.
Postoje dva problema na koje treba obratiti pažnju u vezi sa vašom strategijom licitiranja:
- Ako licitirate previše nisko, vaša kampanja možda neće dobiti dovoljno eksponiranosti. Ovo može biti ograničavajuće za vašu kampanju i postizanje vaših ciljeva.
- Licitiranje visoko ne znači da ćete pobediti na aukciji, jer postoje još dva faktora koja igraju ulogu (videti gore).
Što se tiče strategija licitiranja, Facebook nudi niz različitih mogućnosti: CPC (Cena po kliku), CPM (Cena po hiljadu prikaza), Konverzije, Dnevni jedinstveni doseg, Angažovanje sa objavama i još mnogo toga.
- Licitiranje po CPC-u je verovatno najčešća strategija licitiranja. To vam omogućava da licitirate za klikove. Ključna stvar ovde je da što je veći CTR, to je niža CPC.
- Strategija licitiranja po CPM-u znači da licitirate maksimum onoga što ste spremni da platite da biste isporučili 1.000 prikaza oglasa. Trebalo bi koristiti ovo za stvari poput povećanja svesti o brendu ili svesti o proizvodu. Ali budite oprezni – možete brzo potrošiti mnogo novca bez mnogo rezultata.
- Sa licitiranjem po Konverzijama, verovatno ćete postići najbolje rezultate. Facebook će pokušati da prikaže vaše oglase ljudima koji su najverovatniji da će završiti vaš cilj (cilj kampanje). Kada licitirate na Konverzije, morate se pobrinuti da imate Facebook-ove piksele instalirane, jer se konverzije poput pretplata ili preuzimanja dešavaju van Facebook platforme na vašoj veb lokaciji.
- Strategija licitiranja “Dnevni jedinstveni doseg” je skoro isti kao i licitiranje po CPM-u, osim što će se vaš oglas prikazivati samo jednom dnevno. Vi kažete Facebook-u koliko je vredno za vas da dosegnete 1.000 ljudi i Facebook se pobrine da vaš oglas bude viđen od što više ljudi, ali ne više od jednom dnevno.
- Sa licitiranjem na Angažovanje sa objavama, možete pratiti metrike kao što su ukupne akcije koje su ljudi preduzeli na vašim oglasima (komentari, lajkovi i deljenja) i plaćate po angažovanju sa objavama. Ova strategija licitiranja dobro funkcioniše ako želite poboljšati interakcije sa objavama na vašoj stranici.
Ako imate bilo kakvih pitanja u vezi sa postavljanjem nove Facebook kampanje, slobodno nas kontaktirajte i pitajte.