Vodič za seo kontent marketing za početnike

Pored Automatizacije marketinga, Mobilnog marketinga i Marketinga putem influensera, Content Marketing je jedan od najvažnijih alata za online marketing u poslednjih nekoliko godina, i centralan je za SEO. Pokazaćemo vam šta je Content Marketing i kako se može primeniti za optimizaciju pretrage.

Šta je Content Marketing?

Content Marketing generalno se odnosi na objavljivanje informativnog, zabavnog i korisnog sadržaja prilagođenog potrebama ciljnih grupa. Razmislite, na primer, o tutorijalima, priručnicima i “korak po korak” uputstvima.

Sadržaj Content Marketinga može se objavljivati na sopstvenom veb sajtu, društvenim mrežama i u različitim elektronskim formatima. Preliminarna analiza ciljne grupe je ključna: koje su potrebe vaših kupaca i partnera, i da li možete pružiti dodatnu vrednost objavljivanjem informacija?

Kako je Content Marketing koristan za SEO?

Zamislite vaš trenutni veb sajt kao fizičku prodavnicu italijanskih kožnih cipela u gornjem cenovnom segmentu: vaša prodavnica se nalazi na usamljenoj lokaciji van grada, i kada kupci dođu, obično traže jeftine gumene čizme. U ovoj analogiji, dobar Content Marketing za SEO bi doveo do premeštanja vaše prodavnice na lokaciju koja je češće posećena, blizu gradskog šoping distrikta, sa solventnijim prolaznicima sklonim skupim italijanskim cipelama, i najvažnija korist bi bila da prodajete više cipela.

Content marketing za SEO koristi činjenicu da zanimljiv sadržaj deli među korisnicima, koji sami nastavljaju da šire sadržaj. Pored toga, pretraživači smatraju tehnički optimizovan i relevantan sadržaj veb sajtova važnim, što dovodi do poboljšanja rangiranja i vidljivosti veb sajta.

Ukratko, dobar content marketing ima sledeće efekte:

  • Relevantan sadržaj dovodi do vrednih povratnih linkova (backlinks).
  • Društvena deljenja rezultiraju više poseta i relevantnijim saobraćajem na vašem veb sajtu.
  • Vaša online vidljivost se poboljšava.
  • Veća je verovatnoća da ćete dosegnuti relevantne kupce, i može se generisati više potencijalnih klijenata.

Kako dobar Content Marketing za SEO funkcioniše?

Uspešan SEO Content Marketing je složen i zahteva mnogo truda.

Šta zanima moju ciljnu grupu? Kada dobijete odgovor na ovo glavno pitanje, možete kreirati novi sadržaj zasnovan na ključnim rečima koje odgovaraju vašem poslovanju. Poštovanje tehničkih i sadržajnih smernica za tekstove optimizovane za pretraživače i redovno objavljivanje dodatnog sadržaja u obliku optimizovanih landing stranica ključno je za SEO relevantnost.

Uspešni tipovi sadržaja

Prema studiji BuzzSumo-a i Majestic-a, sledeći tipovi sadržaja su najuspešniji u smislu društvenih deljenja i generisanja povratnih linkova:

  • Dobro postavljeni sadržaj koji odgovara popularnim pitanjima, kao što su: “Šta je…” ili “Šta zapravo znači…?”
  • Postovi koji sadrže snažna mišljenja ili političke ideje.
  • Sadržaj koji predstavlja inovativna istraživanja i uvide.
  • Sadržaj koji se bavi temom trenda, ali takođe nudi praktične uvide.
  • Relevantne vesti o novim proizvodima ili razvojima.

Uspešni formati

Sledeće treba uzeti u obzir prilikom odabira formata:

  • Članci sa tekstovima i slikama: Sadržaj mora biti relevantan i sadržavati dovoljno teksta. Idealno, to je 600-800 reči po landing stranici.
  • Video zapisi se dobro dele na mrežama. Ali i stranica na kojoj je video objavljen treba da sadrži dovoljno teksta. To se može postići sastavljanjem rezimea sadržaja, ili pisanjem bloga koji obrađuje druge aspekte teme.
  • Blogovi su još jedan popularan format za društveno deljenje. Mogu biti samostalne ili dopunjavati tekstove.

Pored potrebne količine teksta, važno je za sve formate da stranice sadrže glavnu ključnu reč u meta tagovima.

Važne prateće aktivnosti

Content marketing za SEO mora se sprovoditi paralelno sa drugim aktivnostima kako bi bio uspešan. To uključuje:

  • Aktivnu strategiju izgradnje linkova.
  • Dovoljno internih veza.
  • Druge faktore na sajtu (naslov stranice, H1, gustina ključnih reči, itd.).
  • Druge tehničke SEO faktore poput prilagođenosti mobilnim uređajima ili vremena učitavanja veb stranice (brzina učitavanja stranice).
  • Aktivnu strategiju društvenih medija za objavljivanje sadržaja.

Na kraju: nastavite!

Content Marketing za SEO je moćan alat za povećanje vidljivosti vaše kompanije na mreži i za pokretanje vašeg poslovanja. Zauzvrat, zahteva:

  • Da objavite svoj sadržaj poštujući pravila za SEO.
  • Da redovno objavljujete novi sadržaj.
  • Da imate strpljenja dok rezultati ne postanu vidljivi

Ako vam je potrebna dodatna pomoć ili imate bilo kakvih pitanja u vezi sa SEO-om, slobodno nas kontaktirajte. Tu smo da vam pomognemo da optimizujete vašu veb stranicu i uspešno se rangirate na pretraživačima.

Najnoviji blogovi

 

Zatražite ponudu

Pošaljite nam upit za ponudu, mi ćemo sagledati sve aspekte vaše online prisutnosti. Biće vam potrebno manje od minut da pošaljete upit, a može vam pomoći da preciznije sagledate potencijal naše buduće saradnje.

ZATRAŽITE PONUDU

ŽELITE JOŠ OVAKVIH TEKSTOVA?

Prijavite se na naš newsletter.

PRIJAVA NA NEWSLETTER

USLUGE

PODACI O FIRMI

MORNING DIGITAL
Cara Lazara 5-7,
11000 Beograd, Srbija

info@morning.rs
+381 61 1 600 300

PIB: 114133180
MB: 67346017

Agencija za digitalni marketing.

Copyright © morning 2023 – 2025.

Pozovite nas