TikTok oglašavanje: Kompletan vodič

TikTok, ili Douyin kako je poznat u Kini, je društvena mreža koju je razvila kineska tehnološka kompanija Bytedance.

Slično kao Vine, TikTok omogućava ljudima da snimaju i dele kratke video sadržaje, i tokom određenih perioda 2018. godine bila je najpreuzimanija aplikacija na App Store-u. Takođe tvrdi da ima preko 800 miliona aktivnih korisnika dnevno.

Njihovim rečima:

TikTok je destinacija za kratke mobilne video zapise. Naša misija je da uhvatimo i predstavimo kreativnost, znanje i trenutke koji su važni, direktno sa mobilnog telefona. TikTok omogućava svakome da bude kreator i podstiče korisnike da kroz svoje video zapise dele svoju strast i kreativni izraz.

U suštini, ljudi koriste TikTok za deljenje zabavnih, meme-orijentisanih video zapisa.

Kratka istorija TikTok-a

U novembru 2017. godine, Bytedance je kupio popularnu društvenu mrežu pod nazivom Musical.ly za, prema izveštajima, milijardu dolara. Musical.ly je pokrenut 2014. godine i do tada je stekao više od 100 miliona korisnika širom Evrope i Amerike.

Nakon akvizicije, Bytedance je odlučio da spoji Musical.ly sa sopstvenom aplikacijom, TikTok-om. Cilj ovog spajanja bio je da pomogne TikTok-u da proširi svoj domet širom sveta, nakon što je već dostigao 500 miliona korisnika u Aziji.

Objašnjavajući zašto je Bytedance odlučio da spoji Musical.ly sa TikTok-om, šef globalnog marketinga TikTok-a, Stefan Heinrich, rekao je: “[TikTok] bolje odražava širinu sadržaja koji kreiramo na našoj platformi, a koji prevazilazi muziku i uključuje komediju, performans umetnost i još mnogo toga.”

Kako TikTok funkcioniše

Najvažnije dve stranice na TikTok-u su početna i stranica za otkrivanje. Kada otvorite TikTok, odmah se nalazite na početnoj stranici gde možete videti najnovije trendove i video zapise popularnih kreatora.

Jedna od prednosti TikTok-a je što ne morate nikoga pratiti da biste započeli – prikazuje vam se sadržaj čim se prijavite u aplikaciju. Kako počnete da pratite više ljudi, vaša početna stranica će vam prikazivati sadržaj od tih kreatora.

Stranica za otkrivanje omogućava vam da pretražujete korisnike i heštegove, kao i da pogledate neke od trenutno popularnih heštegova i izazova.

Svi TikTok korisnici takođe imaju stranicu profila koja prikazuje njihove video zapise, kao i broj pratilaca i broj pregleda.

TikTok video zapisi mogu trajati do 15 sekundi, a korisnici mogu spojiti više klipova u postove dužine do 60 sekundi, slične Instagram pričama.

TikTok demografija

Još uvek nema mnogo informacija o demografiji TikTok korisnika, ali Musical.ly je bio veoma popularan među generacijom Z. Digiday je izvestio:

Većina korisnika Musical.ly-a je mlada: 75 procenata korisnika Musical.ly-a na iPhone-u u februaru bile su žene, a 50 procenata je bilo u starosnoj grupi od 13 do 24 godine; na Androidu, ti procenti su 70 procenata ženskih korisnika i 60 procenata uzrasta između 13 i 24 godine.

TikTok marketing: Kako brendovi koriste platformu

S obzirom na to da rast TikTok-a ne pokazuje znakove usporavanja i da ima visoko angažovanu bazu korisnika, bilo je samo pitanje vremena kada će kompanije početi da koriste TikTok za marketing.

Ali kako tačno izgleda marketing na TikTok-u? Evo nekoliko ranih primera…

Marketing sa preuzimanjem brenda (Brand Takeover)

Izazovi su ključni deo TikTok zajednice i sadržaja. U svakom trenutku postoji mnoštvo izazova u kojima korisnici mogu učestvovati, a koncept izazova je prilično jednostavan: korisnici uzimaju ideju i prerađuju je u svojim video zapisima.

Na primer, Džimi Felon je pokrenuo #tumbleweedchallenge na TikTok-u. Izazov je podsticao korisnike da padnu na zemlju i kotrljaju se kao suvo granje dok se u pozadini pušta vestern muzika.

Više od 8.000 #tumbleweedchallenge videa je sada podeljeno na TikTok-u.

TikTok nudi izazove sa heštegovima kao format oglašavanja za brendove koji žele da kreiraju brendirane izazove.

Kada se hešteg izazov pokrene na TikTok-u, korisnici mogu da učestvuju u samo nekoliko klikova:

Hešteg izazovi su ključni deo TikTok aplikacije, a za uspeh nije obavezno platiti promociju izazova — iako su TikTok-ove plaćene opcije, kao i saradnja sa influenserima, odličan način da se podstakne veći broj korisnika na učešće.

Oglašavanje

Reklame su se prvi put pojavile u Srbiji ove godine.  Prva reklama je trajala oko 5 sekundi i postojalo je dugme u gornjem desnom uglu ekrana kojim je reklama mogla potpuno da se preskoči.

U prezentaciji, TikTok je predstavio četiri tipa formata oglasa:

  • Preuzimanje brenda (Brand Takeover)
  • Nativni video u feed-u (In-feed Native Video)
  • Hešteg izazov (Hashtag Challenge)
  • Brendirane sočiva (Branded Lenses)

Brand Takeover ads

Reklame za preuzimanje brenda (Brand Takeover ads) mogu biti u formi statičnih slika, GIF-ova ili video zapisa. Ove reklame mogu biti povezane sa odredišnom stranicom brenda ili sa hešteg izazovom unutar TikTok-a, i ekskluzivne su za kategoriju na dnevnom nivou – što znači da samo jedan brend može preuzeti određenu kategoriju svakog dana.

Za merenje uspeha Brand Takeover reklama, TikTok nudi sledeće metrike:

  • Prikazi (Impressions)
  • Klikovi (Clicks)
  • Jedinstveni doseg (Unique reach)
  • Nativni video u feed-u (In-Feed Native Video)

In-Feed Native Video

Video zapisi na TikTok-u traju do 15 sekundi, a In-Feed Native Video reklame moraju trajati između 9 i 15 sekundi. Ove reklame su preko celog ekrana (slično kao reklame u Instagram pričama) i mogu se preskočiti. Ovaj tip reklame takođe podržava različite ciljeve, kao što su preuzimanja aplikacija i klikovi na sajt.

Uticaj nativnih video reklama može se meriti kroz:

  • Prikaze (Impressions)
  • Klikovi (Clicks)
  • CTR (Stopa klikova)
  • Ukupan broj pregleda videa (Total video views)
  • Vreme pregleda videa (Video view time) (preko 3 sekunde, 10 sekundi i završetak)
  • Prosečno vreme reprodukcije videa (Average video play duration)
  • Angažovanje na videu (Video engagement) (lajkovi, deljenja, komentari)

Brendovi će takođe moći da kreiraju video kampanje i mere uticaj ukupnih kampanja kao i pojedinačnih videa.

Reklame za hešteg izazove (Hashtag Challenge ads)

Brendovi mogu kreirati sponzorisane hešteg izazove. Sa hešteg izazovnim reklamama, vaš izazov će imati jedinstveni baner na TikTok Discover stranici koji usmerava korisnike na stranicu izazova koja sadrži uputstva za izazov i postojeći sadržaj koji koristi taj hešteg.

Reklame za hešteg izazove (Hashtag Challenge ads) mogu se meriti kroz:

  • Prikaze i klikovi na baner (Banner views and clicks)
  • Pregledi stranice heštega (Hashtag page views)
  • Broj korisničkih video zapisa (Number of user-generated videos)
  • Pregledi videa (View views)
  • Angažovanje na videu (Video engagement)
  • Broj korišćenja brendirane muzike od strane korisnika (if any)

Modna marka Guess je bila prvi brend koji je pokrenuo sponzorisani hešteg izazov na TikTok-u. Tokom kampanje, svaki korisnik TikTok-a koji otvori aplikaciju bio je usmeren na izazov #InMyDenim.

Da bi pokrenula kampanju, marka Guess je radila sa popularnim i uticajnim kreatorima sadržaja, uključujući @ourfire (2,3 miliona pratilaca), @madison_willow (+983K pratilaca), @jammincammy (+184K pratilaca) i @operamericano (+380K pratilaca).

Video zapisi povezani sa izazovom #InMyDenim sada su pregledani više od 36 miliona puta.

Branded Lenses

Branded Lenses još uvek nisu dostupna unutar TikTok-a, ali će tek biti predstavljena. Slično kao AR lenses na Snapchatu i Facebooku, lenses na TikTok-u biće dostupno na određeni vremenski period (do 10 dana) i biće istaknuto na ključnim mestima unutar aplikacije.

Učešće korisnika

Učešće korisnika i sadržaj koji generišu korisnici su najvažniji delovi svake TikTok marketinške kampanje.

Jedan brend koji to razume je kineski restoran Haidilao. Haidilao je uveo opciju “uradi sam” (DIY) na svom meniju, a kada bi kupac zatražio ovu opciju, mogao je da kreira svoje jedinstveno, vanmenijaško jelo.

Dok su kupci tražili DIY opciju, podsticani su da snime iskustvo i podele ga na Douyin-u.

Ova kampanja rezultirala je time da su korisnici Douyin-a pohrlili u Haidilao da snime svoja iskustva i podele svoja jela sa drugima na mreži. Više od 15.000 ljudi zatražilo je DIY opciju u jednom od restorana lanca, a više od 2.000 videa podeljeno je na TikTok-u — generišući više od 50 miliona pregleda.

Uspeh na TikTok-u i Douyin-u zavisi od pronalaženja načina da se podstaknu korisnici da kreiraju sadržaj oko vašeg brenda ili da učestvuju u brendiranim kampanjama — ako možete ponuditi nešto ekskluzivno za TikTok kreatore, to je odličan način da podstaknete korisnike da kreiraju sadržaj.

Marketing sa influenserima

Marketing sa influenserima je veoma popularan na platformama kao što su Instagram i YouTube — i pogađate, takođe je značajan i na TikTok-u.

Ranije smo spomenuli kako je Guess angažovao poznate TikTok ličnosti da promovišu svoj izazov #InMyDenim, i to nije jedini primer brendova koji se oslanjaju na TikTok influensere kao deo marketinške kampanje. Adidas je koristio Douyin da promoviše svoj brend usmeren na mlade, Adidas NEO.

Adidas NEO je postavio svoj Douyin nalog u januaru 2018. godine, a da bi povećao svoje prisustvo na platformi, povezao se sa poznatim ličnostima i TikTok influenserima kao što su Dili Reba i Yiyang Qianxi.

Na Douyin-u, Adidas Neo deli sadržaj koji prikazuje svoje proizvode, ali ne na direktan način. Njihovi video zapisi obično prikazuju ljude koji se zabavljaju i igrajući se u Adidas Neo proizvodima, ali sadržaj se ne fokusira isključivo na brend.

Fung Business Intelligence izveštava da je Adidas Neo nalog privukao 1,21 milion pratilaca i 2,8 miliona interakcija (uključujući broj pratilaca, broj “lajkova” i komentara) u svom prvom mesecu na platformi.

Kreirajte zabavan i jedinstven sadržaj

Naravno, nije svaki brend u mogućnosti da angažuje influensere ili uloži u plaćene oglase. Ali deo zabave na TikTok-u je to što sadržaj ne mora biti savršeno dorađen ili visoke kvalitete da bi bio uspešan. U stvari, u nekim slučajevima, može biti bolje ako je vaš sadržaj pomalo neuredan i smešan. Originalnost uvek treba da bude prioritet na TikTok-u, pre budžeta.

Ako želite da započnete i malo isprobate, jednostavno postavite nalog i počnite da delite zabavan sadržaj da vidite kako publika reaguje.

Da li biste isprobali marketing na TikTok-u? Javite nam se da zajedno osvojimo i ovo tržište.

Ako ste koristili TikTok — za marketing ili nešto drugo — voleli bismo da čujemo vaše mišljenje.

Najnoviji blogovi

 

Zatražite ponudu

Pošaljite nam upit za ponudu, mi ćemo sagledati sve aspekte vaše online prisutnosti. Biće vam potrebno manje od minut da pošaljete upit, a može vam pomoći da preciznije sagledate potencijal naše buduće saradnje.

ZATRAŽITE PONUDU

ŽELITE JOŠ OVAKVIH TEKSTOVA?

Prijavite se na naš newsletter.

PRIJAVA NA NEWSLETTER

USLUGE

PODACI O FIRMI

MORNING DIGITAL
Cara Lazara 5-7,
11000 Beograd, Srbija

info@morning.rs
+381 61 1 600 300

PIB: 114133180
MB: 67346017

Agencija za digitalni marketing.

Copyright © morning 2023 – 2025.

Pozovite nas