TikTok strategije za e-trgovinu
TikTok-ova popularnost i uticaj doveli su do potpuno novog načina otkrivanja brendova i kupovine. Budući da je Jugoistočna Azija dom većine korisnika TikToka, postoji ogroman potencijal za angažovanje brendova sa publikom na ovoj platformi.
Zašto se trgovci elektronskom trgovinom klade na TikTok?
S obzirom na to da se sve više naših života odvija online, društveni mediji više nisu opcioni za brendove. Prema istraživanjima, 78% potrošača sada je naviknuto da provodi više vremena interagirajući sa ljudima i brendovima putem virtuelnih društvenih kanala.
Ali baš kada su brendovi počeli da omoguju društvenu trgovinu – termin koji opisuje maloprodajne mogućnosti i rešenja koja pružaju društveni mediji – popularnost i uticaj TikTok-a doveli su do potpuno novog načina otkrivanja brendova i kupovine: porast onoga što se naziva “trgovina u zajednici”. Sa konceptom zabavnog, uverljivog sadržaja koji slučajno prikazuje brendove, zajednička trgovina je vođena kreatorima, marketingom putem preporuka koji je preuzeo kratki video platformu i smatra se autentičnijim u svom okruženju.
Sa TikTok-om koji sada premašuje više od milijardu aktivnih korisnika širom sveta, oglašivači počinju da obraćaju pažnju. Ovo je posebno važno u Jugoistočnoj Aziji, koja je dom većini korisnika TikToka (226,8 miliona), nudeći ogroman potencijal brendovima da angažuju publiku dok se okupljaju oko kreatora, određenih interesa i trending heštegova.
Odlučni koraci TikTok-a ka e-trgovini
Veliki deo uspeha TikTok-a leži u načinu na koji kombinuje ključne elemente koji ga ističu: kratki, brzi video zapisi koji su veseli i autentični. Aplikacija je dizajnirana da korisnicima pruža sadržaj na osnovu njihovih interesovanja, a njen algoritam za optimizaciju u realnom vremenu baziran je na interakcijama korisnika unutar aplikacije.
Važno je napomenuti da sadržaj na platformi ima širok demografski domet korisnika između 10 i 49 godina, a naglasak na trendovima dodatno doprinosi njenoj relevantnosti.
Iako ljudi dolaze na TikTok zbog zabave i kreativnosti, publika sve više otkriva nove proizvode putem platforme. Jedan primer je hešteg #TikTokMadeMeBuyIt, koji je prikupio preko 14,9 milijardi pregleda (do zaključka ovog bloga) i prikazuje ljude koji otkrivaju proizvode na platformi, kupuju ih, a zatim postavljaju video o svojim iskustvima.
Brendovi, veliki i mali, su zabeležili ogromne poraste prodaje zahvaljujući ovim trendovima. Samo u 2021. godini, korisnici TikTok-a su potrošili oko 2,3 milijarde dolara u TikTok-u, što je porast od 77%, prema podacima kompanije za mobilnu analitiku Sensor Tower – broj koji se očekuje da će snažno rasti u 2022. godini, kako se platforma sve više fokusira na zajedničku trgovinu.
Ohrabren svojim ranim uspehom, TikTok brzo uvodi nove funkcije za kupovinu, uključujući lansiranje kolekcionih oglasa (koji prikazuju različite proizvode na prodaju), dinamične oglase proizvoda i funkcije proširene stvarnosti, poput virtuelnog isprobavanja. Prošle godine, platforma je predstavila funkciju kupovine uživo u toku strimovanja, koja prikazuje proizvode koji se mogu kupiti tokom TikTok strimova. Zatim, u oktobru 2021. godine, najavila je partnerstvo sa Shopify-jem, omogućavajući brendovima da direktno povećaju prodaju putem kratkih videa i uživo strimova na svojim TikTok nalozima, bilo putem prikaza proizvoda ili u saradnji sa kreatorima.
Najbolje prakse za uspeh
Prilike su očigledne, ali ako brendovi žele u potpunosti iskoristiti ponašanje kupovine na TikTok-u, moraju se osloniti na snagu platforme.
Kada sarađuju sa influenserima, ključno je da brendovi dozvole njima da vode vrstu sadržaja koji će se pojavljivati na platformi. Ovi influenseri ne samo da će koristiti kombinaciju svojih znanja i podataka kako bi privukli korisnike, već postoji dovoljno dokaza koji pokazuju da su korisnici bolji u kreiranju privlačnog sadržaja o brendovima nego sami brendovi.
Jedno istraživanje kompanije Realeyes, kompanije za merenje pažnje i emocija, koje je uporedilo TikTok sadržaj koji je kreiran od strane korisnika (UGC), TikTok oglase, Facebook oglase i konvencionalne oglase, otkrilo je da su TikTok UGC video zapisi performirali 21% bolje od Facebook oglasa i 68% bolje od konvencionalnih oglasa.
Unutar ovoga, format “Hashtag Challenge” je atraktivan plaćeni format sa neverovatnim dosegom koji podstiče korisnike da objavljuju video zapise sa vidljivim heštegom brenda. Nedavno je platforma lansirala format “Hashtag Plus Challenge”, koji korisnicima omogućava ne samo da prave i gledaju video zapise, već i da direktno kupuju proizvode putem posebnog taba na TikTok-u.
S obzirom na to da sve više brendova eksperimentiše sa formatom trgovine u zajednici (community commerce), marketari moraju optimizovati svoj pristup kako bi se istakli:
- Jednostavnost je bolja – izbegavajte postavljanje nemogućih plesnih rutina koje korisnici teško pamte.
- Brendovi i prodavci moraju prilagoditi svoje veb stranice kako bi odgovarale iskustvu sadržaja sa kog je korisnik kliknuo.
- Oglašivači bi trebalo da razmotre povezivanje svojih izazova sa heštegom sa važnim događajima i trenucima, kako bi se izdvojili iz gomile.
Kako početi?
Brendovi mogu stupiti u interakciju sa korisnicima TikTok-a putem organskog dosega, plaćenog oglašavanja i influensera. Što se tiče samog sadržaja, uspeh TikTok-a zavisi od tri stvari:
- Muzika: Brendovi koji uspevaju na TikTok-u često to čine usvajanjem muzičke teme platforme.
- Eksperiment: Kreirajte nove doživljaje jer su korisnici TikTok-a skloniji prihvatanju promena.
- Zabava: Korisnici TikTok-a očekuju spontanost i zabavu od sadržaja brenda.
Pored vrste kreiranog sadržaja koji može privući više interesovanja za TikTok prodavnicu brenda, Pierre Faucher je podelio u nedavnom članku objavljenom u časopisu za maloprodaju da je kritično osigurati da isporučeni sadržaj bude autentičan, angažujući i usklađen sa porukama, tonom i brendiranjem.
“Za maksimalnu efikasnost, TikTok prodavnica treba da se upravlja kao integralni deo omnichannel online strategije za izlazak na tržište i marketinške strategije punog levka kako bi se osiguralo da su sadržaj i poruke usklađeni i da je iskustvo kupovine besprekorno.”
Ukoliko su vam potrebne dodatne informacije javite nam se i rado ćemo vam pomoći. Više o uslugama koje pružamo, a u vezi sa vođenjem društvenih mreža pogledajte ovde.