Kako smo postigli 166% rasta organskog saobraĆaja za 3 meseca?
SEO case study X Dent
Xdent.rs nudi širok spektar dentalnih usluga i korisnih informacija iz oblasti stomatologije. Pruža usluge koje obuhvataju preventivne, estetske i kurativne stomatološke tretmane. Kroz stručne savete i preporuke, pomaže pacijentima da održe i poboljšaju zdravlje svojih zuba. posvećen pružanju kvalitetne i brze usluge, uz naglasak na profesionalnost i pažnju prema svakom pacijentu. Usmereni su na to da poboljšaju kvalitet života kroz očuvanje zdravlja zuba i osmeha. Bilo da vam je potrebna prevencija ili specijalizovani tretman.
Razlozi za SEO optimizaciju
Razlozi za SEO optimizaciju se temelje na nekoliko ključnih problema koji su se pojavili nakon pokretanja novog web sajta klijenta. Naime, klijent se nije pozicionirao za generičke ključne reči koje odgovaraju uslugama koje nudi, što je dovelo do niskog broja poseta web stranici. Zbog nedovoljne vidljivosti na pretraživačima, sajt je imao mali broj korisnika, što je negativno uticalo na poslovne rezultate. Kako bi se rešila ova situacija, potrebno je izvršiti detaljnu analizu trenutnog stanja, dati konkretne predloge i razviti strategiju za poboljšanje SEO pozicije. U cilju postizanja tih ciljeva, klijent je odlučio da se obrati Morning agenciji za digitalni marketing koja će im pomoći u implementaciji potrebnih SEO optimizacija i postizanju boljih rezultata.
Koje korake smo sprovodili?
U procesu SEO optimizacije za klijentov web sajt, proveli smo nekoliko ključnih koraka kako bismo poboljšali njegovu vidljivost na pretraživačima i povećali broj poseta. Korišćeni su alati kao što su Google Analytics, Google Search Console i Ahrefs kako bismo detaljno pratili performanse sajta i identifikovali ključne oblasti za poboljšanje. Neki od najvažnijih koraka koje smo preduzeli uključuju:
- Tehnička SEO analiza – pregled i optimizacija tehničkih aspekata sajta kako bi se poboljšala brzina učitavanja i indeksacija od strane pretraživača.
- Analiza ključnih reči i provera pozicija – istraživanje relevantnih ključnih reči (brand i non-brand ključne reči) i provera trenutnih pozicija sajta na pretraživačima.
- On-site optimizacija – optimizacija elemenata na sajtu, uključujući meta tagove, strukturu URL-ova, alt tekstove za slike i internu povezanost stranica.
- Pisanje i dodavanje novog sadržaja – kreiranje relevantnog i kvalitetnog sadržaja koji odgovara potrebama korisnika i pretraživača, sa ciljem povećanja angažovanja i poseta.
Rešenja
Rast pozicija klučnih reči
Pre nego što smo započeli saradnju sa Xdent.rs, sajt nije bio visoko pozicioniran za relevantne ključne reči, a za mnoge od njih nije se ni nalazio u prvih 100 rezultata pretrage. SEO optimizacijom, veliki broj tih ključnih reči uspešno je pomeren u TOP 10 rezultata Google pretrage.
Poređenje 3 meseca sa prethodnom godinom:
Prva narandžasta kolona prikazuje novu poziciju, dok druga prikazuje prethodnu u istom periodu prethodne godine. Broj „0“ označava da stranica nije rangirana za tu ključnu reč.
Poređenje 3 meseca sa prethodnim periodom:
Prva narandžasta kolona prikazuje novu poziciju, dok druga prikazuje prethodnu poziciju u odnosu na prethodni period. Broj „0“ označava da stranica nije rangirana za tu ključnu reč.
Primer organske pozicije
Primer organske pozicije u rezultatima Google pretrage za „3D snimanje zuba“ pokazuje kako se stranica rangira za navedeni upit korisnika.
Kretanje prosečnih pozicija ključnih reči i upita korisnika preko pretraživača
U poslednjih 12 meseci, zabeležen je značajan porast impresija i klikova na sajtu, što je direktan rezultat povećanja volumena ključnih reči za koje se stranica rangira, kao i boljih pozicija koje je sajt postigao na pretraživačima. Ovaj rast u impresijama i klikovima ukazuje na to da su SEO optimizacije, koje su uključivale kako tehničke aspekte tako i poboljšanje sadržaja, u velikoj meri doprinosile boljoj vidljivosti sajta. Prikazaćemo grafikon koji jasno ilustruje ovaj napredak kroz poslednjih šest meseci, što dodatno potvrđuje efikasnost primenjenih SEO taktika i njihov pozitivan uticaj na organski saobraćaj sajta.
Klikovi:
Impresije:
Rezultati
U periodu od 27.10.2024. do 26.01.2025. (period od 3 meseca) u odnosu na prethodni period iz organskog kanala zabeleženo:
- Broj klikova se povećao za 166%
- Broj impresija se povećao za 156%
U periodu od 27.10.2024. do 26.01.2025. (period od 3 meseca) u odnosu na isti period prethodne godine iz organskog kanala zabeleženo:
- Broj klikova se povećao za 772%
- Broj impresija se povećao za 1344%
U odnosu na prethodnu godinu zabeleženo je značajno povećanje jer je tada nova stranica bila objavljena.