Kako zatražiti korisnicima da ostave Google recenzije

Google recenzije su današnja verzija preporuke “od usta do usta” – samo što umesto komšije koji hvali novi restoran, algoritam odlučuje da li će vaš biznis prikazati potencijalnim klijentima. Ako ne stavljate recenzije kao prioritet, praktično prepuštate reflektor konkurenciji – a oni su više nego spremni da ga preuzmu.

Stvar je u sledećem: dobijanje recenzija nije samo puko nadanje da će zadovoljni klijenti sami nešto napisati. Potrebna vam je strategija. I pošto su Google recenzije važnije nego ikad (pozdrav za lokalni SEO), evo tačno kako da ih zatražite bez očajničkog tona – i bez da zvučite naporno.

1. Odaberite pravi trenutak: Tražite recenziju kada je korisnik na vrhuncu zadovoljstva

Ako predugo čekate, ljudi zaborave koliko su bili zadovoljni vašom uslugom ili proizvodom. Ključ je da ih zamolite za recenziju dok su još pod utiskom.

Najbolji trenuci da zatražite recenziju:

  • Odmah nakon kupovine ili završene usluge

  • Kada korisnik pohvali vaš biznis

  • Posle uspešne korisničke podrške

  • Kada vas taguju na društvenim mrežama

Primer: IT firma može zatražiti recenziju nakon rešavanja tehničkog problema:
„Drago nam je što sve ponovo radi kako treba! Ako imate minut, bilo bi sjajno da podelite svoje iskustvo u brzoj Google recenziji. Tako pomažete i drugim firmama da znaju da su u dobrim rukama.“

Pro savet: Automatizujte ovo. Pošaljite automatski mejl ili SMS odmah nakon kupovine. Jednostavna integracija preko Zapiera može vam uštedeti mnogo vremena.

2. Učinite ostavljanje recenzije maksimalno jednostavnim

Ako korisnici moraju da traže vaš profil i klikću okolo da bi našli gde da ostave recenziju – jednostavno neće to uraditi. Zato olakšajte.

Kako da to učinite bez greške:

  • Pošaljite direktan link do Google stranice za recenzije (možete ga generisati ovde)

  • Dodajte QR kod na račune, menije ili pakovanja koji vodi direktno na stranicu za recenzije

  • Ugradite dugme „Ostavite recenziju“ na sajtu

Primer: Logistička B2B firma može dodati link u mejl za potvrdu isporuke sa tekstom:
„Isporuka na vreme, kao što smo obećali? Podelite iskustvo u kratkoj Google recenziji!“

3. Personalizujte molbu (jer „Poštovani korisniče“ je stvarno cringe)

Niko ne želi da se oseća kao još jedan broj u masovnom mejlu. Ako personalizujete svoju poruku, dobićete više odgovora.

Kako da personalizujete:

  • Koristite ime korisnika. „Ćao, Aleksandra! Bilo nam je zadovoljstvo raditi sa tobom!“

  • Spomenite konkretan detalj iz saradnje. „Drago nam je što smo pomogli oko tvoje specijalne porudžbine.“

  • Budite prijateljski, a ne formalno-korporativni. Niko ne želi da piše recenziju robotu.

Primer: Provajder cloud usluga može poslati:
„Zdravo, [ime]! Drago nam je što smo uspešno sproveli prelazak vašeg tima u cloud! Ako imate minut, bilo bi nam značajno da podelite iskustvo u Google recenziji. Evo linka: [unesi link]. Hvala vam na poverenju!“

4. Ponudite podsticaj — bez kršenja Google pravila

Google ne dozvoljava podmićivanje za recenzije. Popusti, vaučeri i novac u zamenu za pet zvezdica su zabranjeni.

Kako ipak podstaći recenzije:

  • Organizujte opšti giveaway. (Primer: „Svaki mesec biramo jednog srećnog recenzenta koji dobija proizvod!“)

  • Ponudite nagradu za davanje povratne informacije generalno. (Primer: „Popunite anketu i učestvujte u nagradnoj igri!“ — recenzija nije obavezna)

  • Napravite lojalti program – nagrađujte angažman, ali ne direktno vezano za recenzije

Šta ne smete:

  • Ne plaćajte direktno za recenzije

  • Ne tražite samo pet zvezdica – to je sumnjivo i protiv pravila

Zaključak: Budite etični – ili rizikujete da vam Google izbriše sve recenzije preko noći.

5. Pošaljite podsetnik – ali ne budite naporni

Većina ljudi ima nameru da ostavi recenziju, ali jednostavno zaboravi. Zato blag podsetnik može mnogo da znači.

Efikasne taktike podsećanja:

  • Pošaljite ljubazni mejl ili SMS nekoliko dana kasnije

  • Ako su rekli da će ostaviti recenziju, a nisu – pošaljite: „Ćao, samo da se podsetimo! Ako imate minut, rado bismo čuli vaše utiske.“

  • Ako ostave recenziju – zahvalite se personalizovano

Primer: Fitnes studio može poslati mejl:
„Zdravo, Ana! Nadamo se da uživaš u treninzima! Ako još nisi stigla da ostaviš recenziju, evo linka: [unesi link]. Hvala ti puno – tvoje mišljenje nam pomaže da rastemo!“

Google recenzije grade poverenje, privlače nove korisnike i daju vam dragocene povratne informacije.

Biznisi koji redovno skupljaju recenzije nisu srećnici – oni to rade planski, kao deo korisničkog iskustva.

Zato primeni ove savete na svoj biznis i ne potcenjuj moć recenzija. I ne kupujte lažne – osim ako želiš da ti Google stavi crveni karton.

Najnoviji blogovi

 

Zatražite ponudu

Pošaljite nam upit za ponudu, mi ćemo sagledati sve aspekte vaše online prisutnosti. Biće vam potrebno manje od minut da pošaljete upit, a može vam pomoći da preciznije sagledate potencijal naše buduće saradnje.

ZATRAŽITE PONUDU

ŽELITE JOŠ OVAKVIH TEKSTOVA?

Prijavite se na naš newsletter.

PRIJAVA NA NEWSLETTER

USLUGE

PODACI O FIRMI

MORNING DIGITAL
Cara Lazara 5-7,
11000 Beograd, Srbija

info@morning.rs
+381 61 1 600 300

PIB: 114133180
MB: 67346017

Agencija za digitalni marketing.

Copyright © morning 2023 – 2025.

Pozovite nas