Zašto WooCommerce prodavnica radi sporo?

Da biste rešili problem brzine vaše web lokacije, treba istražiti krivce koji usporavaju vašu WooCommerce prodavnicu. Nakon obimnog istraživanja, identifikovali smo ovih osam glavnih uzroka:

1. Ne razdvajate stranice proizvoda

Imati veliki katalog proizvoda odlično je za poslovanje. Ali kada imate sve to na veoma malo stranica, trebaće vremena da se učitaju sve slike proizvoda. I usporiće ukupnu brzinu vaše web lokacije. Razdvojite proizvode u njihove odgovarajuće kategorije ili skratite svaku stranicu.

Evo kako to radi Root Science:

2. Postoji bezbroj dodataka (plug-in) koji se pokreću

Individualno, dodaci (plug-in) su izuzetno korisni. Ali imaju potencijal da uspore vašu web lokaciju jer su dodaci dodatni kod koji kada počnu da se gomilaju, dodatni kod koji imate na svojoj web lokaciji eksponencijalno se povećava. To znači da će biti više HTTP zahteva ka vašem serveru. Ponekad, ovi dodaci čak nisu ni kompatibilni jedni sa drugima. Sve to može dovesti do spore WooCommerce prodavnice.

3. Svaki deo vaše WooCommerce prodavnice je keširan

Keširanje idealno pomaže vašim korisnicima da brže učitaju prethodno učitane stranice. To funkcioniše jer vaše rešenje za keširanje stvara statične verzije vaše prodavnice. Ali, ako uvek kešira svaki deo vaše stranice, to znači da su sve vaše dinamičke stranice takođe sačuvane. To je kontraproduktivno.

Da biste optimizovali brzinu WooCommerce-a, osigurajte se da vaš alat za keširanje ne uključuje stranice poput odjave, korpe i stranica sa proizvodima.

4. Vaše teme imaju previše složenih komponenti

Dodatni CSS stilovi i kod koji čine da izgleda lepo mogu zahtevati da obavite optimizaciju brzine WooCommerce-a. To je zato što gomila stilizovanja može usporiti vašu web lokaciju. Odličan razlog za sumnju je kada postoje karoze, video zapisi ili teška animacija na vašoj web lokaciji.

Da biste bili sigurni da je vaša tema problem, možete pokrenuti test opterećenja sa Pingdom-om. Kada unesete svoj URL, sortirajte po vremenu učitavanja i filtrirajte po temi.

Takođe možete testirati različite teme u staging-u i uporediti njihovo vreme učitavanja sa vašom trenutnom temom.

5. Baza podataka prodavnice postaje prevelika

Prirodno je da ćete čuvati podatke o narudžbinama svojih kupaca do prethodnih kataloga proizvoda. Iako to možda sada nema efekta, tokom vremena ćete imati veliko skladište. Ovo skladište će početi da usporava vašu web lokaciju. Preporučujemo da migrirate ove podatke na drugo skladište u oblaku ako su neophodni ili da često čistite.

6. Koristite zajednički (shared) hosting plan

Zajednički hosting je jeftin, ali to znači da su tu smeštene i druge web lokacije. Ako više prodavnica mora da deli isti server, vaša prodavnica može usporiti tokom vrhunskih prodajnih perioda poput Crnog petka. Ovo je zato što ima previše saobraćaja sa svih strana koji opterećuju servere. Uvek možete skalirati svoj sopstveni serverski hosting i izbeći moguće zastoje.

Stoga preporučujemo migraciju ako je to slučaj za vašu prodavnicu. Takođe koristite Cloud servere, a ne lokalno hostovane servere.

7. Koristite neoptimizovane slike

Svaka slika proizvoda na vašoj prodavnici dodaje se na vaše vreme učitavanja. Budući da ćete koristiti barem tri slike za jedan proizvod, kada ih ne optimizujete, dovode do spore WooCommerce prodavnice. Jedan način da to uradite je da svoje slike prilagodite ekranu koji koriste vaši korisnici. Samo se pobrinite da koristite procente prilikom podešavanja širine umesto piksela.

Takođe, budite sigurni da koristite formate JPEG, PNG ili čak bolje, WEBP formate za svoje slike. Oni automatski koriste specijalnu kompresiju bez narušavanja kvaliteta slike.

8. Vaša konfiguracija je zastarela

Kao što ažurirate softver na svom telefonu i računaru, morate stalno ažurirati i konfiguraciju WooCommerce-a. Ovo je zato što nova ažuriranja dolaze sa novim funkcijama, manjim vremenom učitavanja i generalno poboljšanim performansama.

Stoga je važno uvek ažurirati svoje teme, plugin-ove i druge konfiguracije prodavnice.

Kako testirati brzinu vaše WooCommerce prodavnice

Preporučujemo da probate test brzine pre nego što isprobate strategije koje smo podelili gore i nakon optimizacije. Pre testiranja optimizacije pokazaće vam određena područja na kojima biste mogli da se fokusirate, kao i ona na kojima ne biste trebali prioritetizovati. Testovi nakon optimizacije pokazaće vam koliko su efikasni bili vaši pokušaji. Možete izvršiti testove brzine na svojoj WooCommerce prodavnici koristeći alate za testiranje vremena učitavanja. Neki koje posebno preporučujemo su Google PageSpeed Insights i Pingdom. Jednostavno unesite URL vaše prodavnice i sačekajte rezultate.

Nemojte da zaboravite da u ovom vremenu je svaka sekunda bitna, samim tim ćete puno nestrpljivih kupaca izgubiti ukoliko je vaša stranica makar za sekundu sporija. Sve ove stvari, ali i mnoge druge su sastavni deo SEO optimizacije. Pošaljite nam zahtev za upit ili nam se javite i rado ćemo vam pomoći oko ubrzanja WooCommerce prodavnice.

Najnoviji blogovi

 

Zatražite ponudu

Pošaljite nam upit za ponudu, mi ćemo sagledati sve aspekte vaše online prisutnosti. Biće vam potrebno manje od minut da pošaljete upit, a može vam pomoći da preciznije sagledate potencijal naše buduće saradnje.

ZATRAŽITE PONUDU

ŽELITE JOŠ OVAKVIH TEKSTOVA?

Prijavite se na naš newsletter.

PRIJAVA NA NEWSLETTER

USLUGE

PODACI O FIRMI

MORNING DIGITAL
Cara Lazara 5-7,
11000 Beograd, Srbija

info@morning.rs
+381 61 1 600 300

PIB: 114133180
MB: 67346017

Agencija za digitalni marketing.

Copyright © morning 2023 – 2025.

Pozovite nas