Zanimljive činjenice koje treba znati o Google Ads interfejsu
Krajem 2016. godine, Google je prvi put predstavio novi interfejs za oglase. Konačno je implementiran sredinom 2017. godine. U ovom blogu ćemo vas informisati o tome koje su promene napravljene od tada i šta to znači u smislu korisničke prijatnosti.
Zašto je došlo do promena na AdWords interfejsu?
Nakon što je Google-ov interfejs za oglase ostajao nepromenjen tokom otprilike 15 godina, Google je konačno implementirao redizajn 2017. godine. Tokom prvih 15 godina Google AdWords-a (kako se tada nazivao), Google je prikupio informacije o iskustvu korisnika u oglašavanju širom različitih industrija. Ove informacije su korišćene kao osnova za novi interfejs oglasa.
Glavna tema redizajna bila je fokus na podacima. Cilj je bio da svi relevantni podaci budu dostupni brže, a alati koje koriste oglašivači bili su brži i efikasniji.
Google je stavio fokus na sledeće ciljeve:
- Pojednostavljen pregled kampanje sa fokusom na poslovnim ciljevima,
- Ušteda vremena i povećanje efikasnosti,
- Nove uvide i saznanja putem novih grafičkih prikaza i alata za izveštavanje.
Konkretne promene i funkcije:
Imamo ažuriranu listu najvažnijih promena i funkcija:
Navigacija:
Navigacija sa leve strane proširena je opcijama Insights, Landing stranice i Dinamički ciljevi oglasa.
“Insights” su funkcija u Google Ads interfejsu i pruža prilagođene informacije za vašu firmu zasnovane na performansama vašeg naloga. Takođe pretražuje Google za proizvode i usluge za koje se prikazuju oglasi. Informacije se ažuriraju svakodnevno, i možete redovno proveravati nove uvide koji će se pojavljivati. Uvidi o trendovima pretrage pomažu vam da razumete interesovanje za pretragu proizvoda i usluga relevantnih za vaš posao. Možete koristiti trendove pretrage kako biste reagovali na promene u traženju identifikujući potencijalne prilike za rast vašeg poslovanja.
Druga novija funkcija je “Landing pages”. Ova funkcija pruža korisne informacije o performansama svake od vaših landing stranica, uključujući dodatne informacije o brzini na mobilnom uređaju, stopi klikova na telefonu, stopi validnih klikova na AMP i druge.
Takođe, u međuvremenu je dodata funkcija “Dinamički ciljevi oglasa”. Ova funkcija pruža informacije o tome kako se različite dinamički generisane URL adrese ciljeva oglasa ponašaju. Ovo može biti korisno prilikom odlučivanja da li postaviti novu grupu oglasa za landing stranicu koja se posebno dobro ponaša ili prilikom odlučivanja da li isključiti URL iz dinamičkih ciljeva oglasa ukoliko se ne ponaša dobro.
Novi pregled naloga
Pregled naloga sastoji se od mnogo informativnih elemenata koje pružaju različite informacije u zavisnosti od postavljenih filtera. Na nivou kampanje, ključni pokazatelji performansi (klikovi, prikazi, konverzije) vrlo su istaknuti. Takođe možete veoma lako pokrenuti proces postavljanja nove kampanje sa stranice pregleda naloga.
Na nivou oglasa i ključnih reči, relevantne informacije pružaju se kroz informacije o ključnim rečima ili kopijama oglasa. Elementi i korišćenje “heat maps” pružaju brze uvide u odgovarajuće performanse.
Funkcija filtera u istoriji promena
Opcija masovnog filtriranja znatno olakšava filtriranje različitih vrsta promena unutar istorije promena naloga.
Ugrađene opcije filtera omogućavaju vam izbor između promena naloga, promena oglasa, promena ponuda, promena CPC-a, promena budžeta, promena pristupa, promena konverzija, promena ključnih reči, promena publike, promena mreže, promena statusa i opštih promena ciljanja. Ovo pruža bolji pregled promena tokom određenog vremenskog perioda.
Kreiranje oglasa i proširenja oglasa
Spajanje oglasa i proširenja oglasa u jedan tabulator predstavlja najveću promenu u Google Ads interfejsu. Veliki plus ovog tabulatora oglasa jeste mogućnost live pregleda oglasa. Ova funkcija posebno pomaže prilikom prikaza oglasa klijentima i korisnicima.
Unapređenja izveštaja
Veliki naglasak stavljen je na reviziju i pojednostavljenje funkcije izveštavanja. Pomoću funkcije prevlačenja i ispuštanja, mogu se izabrati pojedinačni parametri i prikazani u grafikonima. Osim toga, funkcija automatizacije omogućava automatizaciju slanja izveštaja o performansama, bez potrebe za prijavljivanjem na Ads interfejs.
Pregled proširenja
Stranica na kojoj se mogu pronaći sve informacije o proširenjima takođe se menjala tokom godina. Sa novim ažuriranjima, možete pronaći informacije o svakom tipu proširenja i pregledima proširenja. Ako želite konkretnije uvide u performanse određenog tipa proširenja, možete kliknuti na proširenje i brzo i jednostavno pronaći opsežnije informacije.
Alati i podešavanja
Jedna od većih promena u 2017. godini bila je u vezi sa padajućim menijem “Alati i podešavanja” na vrhu Google Ads interfejsa.
U ovom meniju možete pronaći sve korisne alate i podešavanja unutar Google Ads, kao što su Planiranje, gde se nalazi Planer ključnih reči; Vaše deljene biblioteke gde se mogu pronaći strategije ponuda i više; masovne radnje kao što su pravila i skripte; informacije o merenju gde možete pronaći i prilagoditi svoje konverzije; Postavljanje tema kao što su Pristup i bezbednost ili Povezani nalozi, i na kraju sve informacije o naplati za vaš nalog.
Prema našem mišljenju, “novi” Google Ads interfejs je dobro osmišljen i olakšava rad sa Google Ads, čineći ga efikasnijim i prijatnijim. Možda ne može zameniti Google Ads Editor u smislu efikasnosti pri postavljanju i pisanju kopija oglasa, ali je prilično pogodan i praktičan za jednostavnije zadatke optimizacije, a neprevaziđen je kada je u pitanju pregled performansi Google Ads-a.
Ukoliko su vam potrebne dodatne informacije javite nam se i rado ćemo vam pomoći. Više o uslugama koje pružamo, a u vezi sa Google Ads-om pogledajte ovde.